News

E-shopy a EET: co všechno musíte mít na účtence

Elektronická evidence tržeb a její první fáze už začala. Už za dva měsíce přijde další fáze, která se dotkne i provozovatelů internetových obchodů. Jste už na eet napojeni nebo čekáte na poslední chvíli? Jestli potřebujete vědět, co všechno musíte mít na účtence, čtěte dál.

 Co všechno by měla obsahovat účtenka:

  • fiskální identifikační kód (FIK) nebo podpisový kód (PKP), na základě toho může zákazník ověřit pravost dokladu
  • DIČ
  • značku provozovny, kde zákazník nakoupil
  • název pokladny
  • číslo dokladu
  • přesný čas a datum přijetí tržby či vystavení dokladu
  • celkovou útratu
  • bezpečnostní kód poplatníka (BKP)
  • informaci o evidenci v běžném, respektive zjednodušeném, režimu

EET pro e-shopy – týká se to všech?

Stále panují dohady, jestli se budete muset se svým e-shopem do eet zapojit nebo ne. Mnoho e-shopařů chce vyřešit situaci tak, že nepovolí osobní předání a tudíž platbu v hotovosti. Další e-shopaři dokonce zvažují konec provozování obchodu.

  • Zboží přepravní společnosti, která platbu za produkt převede obchodu na účet, nebude toto zboží spadat pod elektronickou evidenci tržeb.
  • Jestliže se zákazník rozhodne k platbě na účet, zatím není jasné, jestli budete nebo nebudete spadat do eet. O této záležitosti se teprve jedná a rozhodne se začátkem února.
  • Když odběratel zaplatí výrobek přepravci v hotovosti a ten hotovost předá e-shopu fyzicky, bude nutné evidovat zboží skrze elektronickou evidenci tržeb.

 „Radši si zajistěte, aby byl váš e-shop na eet napojen včas, my například svým klientům nabízíme tuto službu zcela zdarma,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, která pronajímá e-shopová řešení a svým klientům také připravila napojení na EET pokladnu.

 V případě placení na dobírku dle § 18 odst. 2 zákona o evidenci tržeb musí e-shop účtenku vystavit v momentě objednání zboží, respektive, dle bodu 2 se za moment uskutečnění tržby chápe okamžik „vydání příkazu k její realizaci, jestliže tento okamžik nastal dříve“. Pokud nastane situace, že zákazník zboží nepřevezme, uskuteční poplatník storno tak, že eviduje dle § 7 zápornou tržbu. Veškeré transakce bude e-shop provádět skrze svou pokladnu.

Redakce Press-Media

Doporučuje další zajímavé články na mediích

Finlist.cz

40plus.cz

Naše-domy.cz

IZpravyDnes na Facebooku
  • 8K
    Shares